Przejdź do głównej zawartości

Królowa Malroncja

To jest recenzja drugiej części trylogii Inny świat. Recenzja pierwszego tomu tutaj.


W końcu udało mi się wypożyczyć z biblioteki sequel Przymierza trojga. Pierwszy tom na tyle mi się spodobał, że miałem duże oczekiwania względem Królowej Marloncji.

Matt, Amber i Tobias wyruszają na południe, aby dowiedzieć się, po co Cynicy porywają Piotrusiów. Matta szczególnie niepokoją także listy gończe z jego podobizną, rozkazujące dostarczyć go tajemniczej królowej Marloncji. Droga jest pełna niebezpieczeństw. Przed bohaterami wyrasta olbrzymi Ślepy Las, przez który nikomu dotąd nie udało się przedrzeć. Nie dość tego, śladami Matta podąża przerażająca istota w czarnej pelerynie, która koniecznie chce go dorwać...

Druga część Innego świata jest równie wciągająca co pierwsza. Bohaterowie spotykają na swojej drodze zupełnie nowe niebezpieczeństwa, groźne istoty i społeczności Piotrusiów - dzieci, które przetrwały Burzę. Maxime Chattam bardzo pomysłowo przedstawił świat po apokalipsie, jest tu wiele elementów, których nie znajdzie się w innych książkach o podobnej tematyce.

Nie jest tak, że to książka nie niosąca żadnej wartości. Bohaterowie rozmawiają czasem na poważne tematy, np. o Bogu, a każda taka wzmianka może przecież skłonić do przemyśleń. Oczywiście nie jest to też jakaś moralizatorska książka, a po prostu młodzieżowa dystopijna powieść służąca rozrywce. Czasami ma się wrażenie, że bohaterom idzie zbyt łatwo, ale koniec końców i tak wpadają w kolejne tarapaty, więc równowaga jest mniej więcej zachowana. Można mieć za złe autorowi niewystarczającą ilość opisów. Myślę, że powinien on poświęcić więcej słów spotykanym postaciom, bo samo imię czasami mi nie wystarczało. Za to pochwalić można język, jakim napisano Królową Malroncję. Jest on naprawdę ładny i trzeba przyznać autorowi, że jest dobrym pisarzem.

Królowa Malroncja to udana kontynuacja Przymierza trojga. Chattam powoli wyjaśnia niektóre sekrety, ale wciąż wiele pozostaje do odkrycia. Mam nadzieję, że trzecia część wszystko nam wyjaśni i będzie równe dobra, co poprzedniczki.

Ocena: świetna

Komentarze

  1. Ja się jeszcze zastanowię, czy sięgnę po tę książkę i po tom pierwszy :) Na pewno poszukam podczas najdłuższych wakacji :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostałeś wyróżniony w Versatile Blogger, zapraszam na bloga po szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki z tego gatunku. Oderwanie się od rzeczywistości od czasu do czasu prawie każdemu robi na dobre. :) A widzę, że przy tej książce spędziłabym całkiem miło czas. To chyba coś dla mnie, ale, oczywiście, zacznę od pierwszego tomu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to wszystko brzmi, tym bardziej że całość wypada bardzo dobrze. Z czystej ciekawości postaram się wyszperać w bibliotece pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym autorem jestem zaintrygowana już od dłuższego czasu, ale mam ochotę raczej na Trylogię o Brolinie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpaliłam sobie Twój muzyczny kącik, Deep Shadows całkiem zacne:) Jeśli chodzi o książkę, to nie czytałam nawet pierwszej części, dlatego musiałabym lać wodę w komentarzu. Jednak skoro druga część jest świetna, to przypuszczam, że pierwsza jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety,kompletnie nie znam tej serii ale najważniejsze ze że Ci sie spodobała :) Może kiedyś się na nią natknę a na razie mam za aż dużo swoich czytadeł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecę obydwa tomy koledze, na pewno mu się spodobają.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ajj... Tym razem się wstrzymam. Zbyt dużo innych książek czeka w kolejce a wolnego czasu coraz mnie:(

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej serii jeszcze, może pytam o pierwszy tom w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Młodzieżowe serie nie dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć, jestem nową koordynatorką wyzwania - Przeczytam tyle, ile mam wzrostu. I mam do ciebie sprawę, poproszę o recenzje książek, które zaliczają się do tego wyzwania: http://wyzwanie2013.blogspot.com/p/uczestnik_28.html
    (chodzi mi o linki). Proszę dlatego, iż zmienia się system zapisywania cm.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia!
    D.

    OdpowiedzUsuń
  13. Spokojnie, nie ma co się denerwować. Nie wiem, co zaznaczałeś przy zgłoszeniu, ponieważ dopiero od wczoraj jestem jedną z nowych koordynatorek. Jeśli napisałeś przy zgłoszeniu, że nie będziesz do wszystkich pozycji zamieszczał recenzji, w porządku, tak zostanie, tylko proszę na przyszłość, byś zaznaczał, że do danej książki nie będzie recenzji. (w takim przypadku poproszę o: autora, tytuł i cm), a przy pozostałych sam link do recenzji i cm :).
    Po prostu chcemy trochę ogarnąć system (jak to się mówi), by działał prawidłowo i bez żadnego szwanku, więc proszę o zrozumienie. :)
    Pozdrawiam!
    D.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo zależy mi na Waszych komentarzach. Jeśli już tu trafiłeś/aś, pozostaw proszę po sobie choć słówko :)

Popularne posty

Marina

Zaginione wrota

Faza trzecia: Kłamstwa